Photography Graphics, Tumblr Photography

SEHARIAN DI SEKOLAH


di pagi yang heningg ,
dengan berbunyi kan alarm di handphone ,
berteman kan lagu iyiyi * cody simpson *
lantas bangun dari katil yang empuk lagi comfortable
dan mencapai tuala yang bewarna merah hati lalu meneruskan langkah ke dalam bilik air yang serba kebiruan mozek nyaa .
selepas siap menyelesaikan tugas membersihkan diri
lantas menyarungkan baju sekolah yang bewarna putih seta kain bewarna biru
besertakan tudung sekolah yang berlencana sekolah saya ' SMKPERIMBUN '
setelah selesai ,
aku meyarung kasut sekolah kegemaran ku
lalu menyarungkan HELMET lalu menuju ke sekolah bersama motor capuk itu
* konon nyaa capuk laa kan -,-
setelah sampai di gerbang pintu sekolah
pelbagai soalan bermain di fikiran
salah satu soalan nya
KENAPA LAH AKU DATANG SEKOLAH HARI NI -,-'
sekolah bagaikan sudah ditinggalkan selama 5-6 tahun
kerana suasananya agak suram dan sunyi sepi
bila kaki ku melangkah ke susur gajah
mata aku tetempu kepada seorang lelaki
balak aku laa -,-
dan kami berbual seperti biasa
selepas membincangkan topik topik yang tak dapt saya huraikan
lalu melangkah kaki untuk sekali lagi untuk ke MUHIBAH SQUARE
mendengar bebelan cikgu yang menyakit kan telinga aku
lalu dibahagikan kelas
setelah sampai dikelas yang berada di tingkat empat (!)
duduk di dalam kelas diam diam
and texting with little bubu sayaa :D
than , waktu untuk mengisi perut yang kekosongan dari pagi
selepas perut kekenyangan
lantas masuk ke kelas
membuat latihan BI iaitu comprehension
apabila tengah kusyuk membuat latihan sambil bergosip bersama sahabat FAZIRA
kepala mula buat hal , migrain sudah mari
saya mengambil keputusan untuk tido
dah melelapkan mata di meja itu ,
sampaikan IQBAL GEMOK mengambil plastik roti dan mengusik aku
BODOH PUNYA IQBAL --'
disebabkan tersangat lah pening
aku mengaibaikan IQBAL GEMOK tu
aku menghiraukan guru yang mengajar di depan
saya mintak maaf cikgu :)
apabila muka aku ditonyoh dengan plastik tak silap saya
itu semua gara gara si GEMOK IQBAL
lalu aku terjaga ,
dan guru favourite ku sudah ada di depan .
cikgu noraziah saya , cikgu KH :)
dia memanggil ku ke meja nya
lalu dengan muka yang tak ade perasaan lalu menuju ke arah guru tersebut
guruku menyatakn pelbagai soalan kepadaku
lantas dengan selamba aku menjawab ,
CIKGU BANYA TANYA LAA , DAH LAA SAYA PENING NIY
cikgu hanya mampu tersenyum
pelik aku --'
lalu cikgu mencapai tangan ku
dan menyoal aku " AWAK SAKED KEPALA KAN "
dah dengan tenang menjawab ' YO LAAA '
lantas cikgu tersebut mengurut tangan ku --'
dalam hati berkata ' WAHH (!) SAKED LAA SIAL '
haha ;DD tak reti BERTERIMA KASIH
tapi tapi selepas di URUT oleh cikgu itu
Kepala saya kembali pulih
pening pun berkurangan
terima kasih cikgu :)
saya sayang cikguu <3
* tapi tapi yang pelik , dia urut tangan aku o_0
WAHH (!) cikgu pandai lhaa tentang ilmu ilmu niyy :P
TABIK SPRINGG LAA :DD
kedengaran bunyi LOCENG
lantas mencapai beg DICKESS dan pulang bersama WMABA sayaa :)
dah laa penat aku --'
chiawww <3

Thank you for making my day extra unordinary